Publieke interventie als onderwijsmethode

In het kort

In dit project werd gebruik gemaakt van de leermethode publieke interventie. Studenten toonden hun eindproduct in een groepspresentatie.

Hoe gebruik je publieke interventie als onderwijsmethode?

Over dit project

Docent Aylin Kuryel
Afdeling Neerlandistiek
Opleiding BA Literary and Cultural Analysis
Vakken – Against Culture
– Cultural Analysis: Case Studies
Datum Mei 2019 – September 2019
Werkvorm Public Intervention

Publieke interventie is een interdisciplinaire leermethode die uitgaat van het verbinden van academische kennis met de praktijk. Het is een activerende manier om studenten met behulp van verbeeldingskracht en creativiteit een praktische vertaalslag te laten maken. Studenten gaan op zoek naar sporen van de theorie in de publieke ruimte, analyseren de publieke ruimte met behulp van de theorie, en ontwerpen een publieke interventie (collectieve actie/experiment). Dit wordt gevolgd door een groepspresentatie waarin studenten hun publieke interventie laten zien met behulp van relevant theoretisch en visueel materiaal.

Bij dit project is de werkvorm ‘Publieke interventie’ uitgewerkt tot een handleiding (pdf, Engelstalig), inclusief voorbeelden. Tevens is een website opgezet, waar studenten kunnen bloggen over hun publieke interventies.

Onderstaand bestand (pdf) bevat de projectaanvraag van Aylin Kuryel:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.