TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Gedurende een periode van drie jaar richten Principal Educators (PE’s) zich één dag per week op activiteiten binnen een gekozen profiel. Naast het werken aan het project, delen Principal Educators hun expertise met andere professionals. Alle Principal Educators maken onderdeel uit van het PE-onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet.
Heb je een vraag voor het PE-onderwijsnetwerk?
“Als opleider intensive care en ANIOS-begeleider ben ik al jaren nauw betrokken bij de begeleiding van jonge en startende artsen en het moderniseren en vormgeven van de opleiding voor AIOS van verschillende specialismen. In een veranderende maatschappij en zorglandschap zijn er vele uitdagingen voor de toekomst, die ook een nieuwe visie vereisen op opleiden en begeleiden van toekomstige collega’s. Het PE-schap biedt de mogelijkheid om hier vorm aan te geven, daarnaast biedt het een geweldige mogelijkheid om kennis en ervaringen uit te wisselen met andere collega’s betrokken bij onderwijs en opleiden.”
“Mijn PE-profiel is “Traineeship weloverwogen en toekomstbestendig kiezen voor een medische vervolgopleiding“, hierbij richt ik me op de startende artsen. Het doel is een ANIOS traineeship vorm te geven. Zo kunnen we als Amsterdam UMC beter aansluiten bij de behoefte van ANIOS en ook toekomstige collega’s kunnen blijven enthousiasmeren voor een medische specialistische vervolgopleiding. Daarnaast willen we de startende artsen op deze wijze ondersteunen zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken voor hun toekomstige carrière.”
“Het doel is het opzetten van een inhoudelijk breed programma van 24 maanden voor startende artsen in verschillende profielen, waardoor:
“Ja, ik zou deze rol absoluut aanbevelen. Het is geweldig om op deze wijze tijd in te ruimen voor verdieping en verbetering van onderwijs en opleiden en ook hierdoor de mogelijkheid te krijgen om vernieuwingen in gang te zetten en een project echt uit te werken. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om met vele verschillende collega principal educators te sparren en van elkaar te leren.”

