Docenten |
– Bram Kempers
– Sarah Randeraad |
Afdeling |
Kunst- en Cultuurwetenschappen |
Opleiding |
Meedere |
Vak |
Cultuurtheorie I: Cultuur en samenleving |
Datum |
Februari 2018 – Maart 2018 |
Tool |
FeedbackFruits |
Werkvorm |
Peerfeedback |
Bij het vak Cultuur & Samenleving was behoefte aan meer interactie in en buiten de colleges met zowel de docent als de studenten onderling, als de leerstof. Om studenten meer met de leerstof aan de slag te laten gaan en de interactie te verhogen is ingezet op:
De opdrachten hielden verband met de thema’s van de colleges, om zo de studenten voor te bereiden op het tentamen en het werkstuk, meer feedback te laten ontvangen op hun werk en actieve participatie aan de hoorcolleges aan te sporen.
Resultaten
Door peerfeedback toe te passen hebben de studenten elkaars opdrachten bekeken en gecontroleerd op basis van verschillende criteria. Studenten zijn daardoor actiever bezig gegaan met de leerstof. De docenten hebben inzicht gekregen in de interesses en ervaringen van studenten mbt moderne, actuele voorbeelden van cultuur en samenleving. Een geleerde les is dat als de opdrachten niet verplicht zijn, ze door (een behoorlijk deel van) de studenten niet worden gemaakt.
Meer informatie
Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Bram Kempers en Sarah Randeraad: