Online leeromgeving Bosnisch, Kroatisch en Servisch

In het kort

In dit project wilden docenten de studenten buiten de colleges stimuleren om taalvaardigheid Kroatisch/Servisch te oefenen.

Hoe richt je een online leeromgeving zo in op Canvas dat studenten de stof zelfstandig kunnen oefenen?

In het kort

Docent Lutz Lucic
Afdeling Moderne talen en culturen
Opleiding BA Russische en Slavische Studies
Cursus Taalvaardigheid Servisch / Kroatisch
Datum Januari 2019 – Oktober 2019
Werkvorm Flipping the Classroom
Tool Canvas

Bij het vak Taalvaardigheid Servisch/Kroatisch leren studenten naast het Kroatisch en Servisch ook Bosnisch. Studenten konden voorheen oefenen op een website die is opgezet voor het vak, deze werd echter niet meer ondersteund. De delen van de website zijn daarom overgezet naar Canvas. Studenten kunnen buiten het college oefenen met de lesstof, zo blijft er tijd over tijdens het college. Bij dit project is gebruik gemaakt van:

• Flipping the Classroom: Studenten kunnen oefenen in de online leeromgeving, op het gebied van Fonologie, morfologie en de basis syntaxis.

Resultaten

De docent krijgt meer inzicht in de vorderingen van de studenten en kan gerichte opdrachten online aanpassen. Door de uitspraak oefeningen op Canvas te plaatsen wordt aan de studenten een mogelijkheid geboden om in dezelfde leeromgeving op een interactieve manier uitspraak te trainen.

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Lutz Lucic:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.