Lunchsessies

Elke donderdag tijdens de tentamenweken nodigt TLC-EB je van harte uit voor een lunchsessie. Je kan deze sessies bijwonen, elk met een uniek thema.

30 mei 2024: De effectiviteit van grootschalige hoorcolleges en mogelijke alternatieven

Doe mee met de open discussie over de toekomst van grootschalige hoorcolleges en mogelijke alternatieven tijdens de TLC-EB lunchsessie.

Hoorcolleges als dominante onderwijsmethode

Het grootschalige hoorcollege is een van de dominante onderwijsmethoden in ons onderwijsmodel. Steeds meer docenten maken zich echter zorgen over de effectiviteit en efficiëntie ervan. Uit recente metingen blijkt ook een lage opkomst van veel eerste- en tweedejaars bachelorstudenten, vooral sinds de coronalockdowns. Er werd ook een enquête gehouden om de motivaties van bachelorstudenten om colleges bij te wonen te onderzoeken.

Onderzoeksresultaten en open discussie

Tijdens de lunch worden de resultaten van het onderzoek gedeeld en is er ruimte voor een open discussie. Doe mee aan het gesprek en grijp de kans om je mening te geven over de toekomst van grote hoorcolleges, mogelijke alternatieven en oplossingen.

• Datum en tijd: 30 mei | 12:00-13:00
  • Locatie: E0.04

Meld je aan

De volgende lunchsessie is op 27 juni. Ook hiervoor kun je je al aanmelden:

•  27 juni 12:00- 12:45
  • Onderwerp: ‘Gamification, spelelementen verwerken in jouw onderwijs’