TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Gedurende een periode van drie jaar richten Principal Educators (PE’s) zich één dag per week op activiteiten binnen een gekozen profiel. Naast het werken aan het project, delen Principal Educators hun expertise met andere professionals. Alle Principal Educators maken onderdeel uit van het PE-onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet.
Heb je een vraag voor het PE-onderwijsnetwerk?
Ellen Bosnak richt zich als Principal Educator op studentenbetrokkenheid. Binnen de studie geneeskunde (zowel de BA als de MA) is het niet altijd vanzelfsprekend dat studenten maar ook docenten zich verbonden voelen met elkaar en met de faculteit. In de literatuur over medisch onderwijs is duidelijk terug te vinden dat studentenbetrokkenheid een katalysator kan zijn voor een goed leerklimaat met bijbehorende positieve uitwerking voor zowel docenten als studenten. Uiteindelijk levert dit ook betere academische resultaten op.
“Studentenbetrokkenheid vergroten op een manier waarbij niet iedere student op alle vlakken betrokken hoeft te zijn, maar wel iedere student zich uitgenodigd en gefaciliteerd voelt om betrokken te zijn. Daarmee beoog ik op de lange termijn een betrokkenheid bij het eigen onderwijs (inhoudelijk, in ontwikkeling en bij evaluatie) maar ook bij de faculteit (in organisatorische en uitvoerende zin), bij wetenschappelijk onderzoek en bij de (lokale) gemeenschap.”
“De rol van Principal Educator voorziet in geoormerkte tijd die het mogelijk maakt om onderwijsinnovaties vorm te geven en langere lijnen uit te zetten.”

