Standaardopstelling

Standaardopstelling

Deze meubelopstelling wordt standaard gebruikt aan de UvA. Studenten zitten in rijen en de aandacht is gevestigd op de docent. Deze opstelling is passend wanneer de docent lesgeeft en de studenten voornamelijk luisteren en aantekeningen maken. De opstelling zorgt voor duidelijk zicht en voldoende ruimte voor studenten. Gedurende de les is het mogelijk dat studenten elkaar helpen of in groepen opdrachten maken en bespreken.

Let op: Na gebruik van de actieve leeropstellingen, wordt verzocht om het lokaal terug te zetten naar deze standaardopstelling voor aanvang van de volgende les.

Mogelijke leeractiviteiten bij de standaardopstelling:

  • Uitrijkaart: doe een korte test aan het einde van de les om te peilen of studenten de les begrepen hebben.
  • Verwarrendste punt: het identificeren van de meest verwarrende of onduidelijke onderdelen van de les.
  • Denk-Paar-Deel: reflecteer individueel, bespreek het in paren en deel het vervolgens met de klas.
  • Interactieve hoorcolleges: betrek studenten actief tijdens hoorcolleges middels vragen en discussies.
  • Student feedbacksystemen: gebruik technologie (bijv. Wooclap) voor directe feedback en voor participatie onder studenten.
  • Demonstratie: een visuele of praktijkgerichte weergave van concepten of van experimenten.
  • Panelpresentaties: meerdere presentatoren delen hun inzichten over een onderwerp.
  • Een minuut essay: een snelle schriftelijke reflectie op de belangrijkste inzichten van de les.

Terug naar de overzichtspagina