- Om studenten te stimuleren in het voeren van een asynchrone discussie is het van belang om duidelijke verwachtingen te communiceren1,2. Denk aan vragen als:
- Wat is het doel van de discussie?
- Wat vraag je precies van de studenten en waarom?
- Wat is jouw rol binnen de discussie? Reageer je op opmerkingen van de studenten, stel je vragen, etc.? Als de docent actief deelneemt aan asynchrone discussies zullen studenten ook meer opmerkingen plaatsen.
- Hoe komt de gevoerde discussie terug in het onderwijs dat je verzorgt? Ofwel, hoe geef je de studenten het gevoel dat hun inbreng gezien en gebruikt wordt?
- Wil je materiaal in Canvas Discussies plaatsen en is het belangrijk dat studenten dit terug kunnen vinden? Deel de materialen als eerst binnen Modules / Bestanden / Pagina’s en link hiernaar in Discussies.
1Dennen, V. P. (2005). From message posting to learning dialogues: Factors affecting learner participation in asynchronous discussion. Distance Education, 26(1), 127-148.
2Fehrman, S., & Watson, S. L. (2021). A systematic review of asynchronous online discussions in online higher education. American Journal of Distance Education, 35(3), 200-213.