Video opdrachten

video opdrachten
asynchroon onderwijs
toetsing

De rol van visuele media

Visuele media worden steeds belangrijker in communicatie en overdracht van informatie. Veel studenten kijken naar video’s op social media, en maken zelf veel films om met vrienden te communiceren en ervaringen te delen. Binnen het hoger onderwijs wordt ook steeds meer gebruikt gemaakt van video als een alternatief voor traditionele geschreven opdrachten.

Wat zijn video opdrachten?

Bij een video opdracht worden studenten gevraagd om in plaats van tekst, opdrachten in te leveren in audiovisuele vorm. Hoewel studenten veel video consumeren, hebben ze niet altijd de vaardigheden om zelf ook video te maken. Het is dan ook noodzakelijk om duidelijke richtlijnen te geven aan studenten over welke inhoud hun video moet bevatten. Daarnaast is het ook handig om aanwijzingen te geven rond vorm. In onderstaande video vind je meer uitleg over de inzet van video opdrachten aan de hand van een aantal korte stappen met tips.

Hoe maak je een video opdracht?

Meer weten?

Hieronder kun je binnenkort de instructies downloaden met daarin meer informatie over de inzet van video- opdrachten.