Blog: VR Reanimatie Training- een Serious Game voor Geneeskundestudenten

Geschreven door Fleur Braunsdorf

Blog van Esther Barsom over haar Grassroot VR Reanimatie Training- een Serious Game voor Geneeskundestudenten.

De VR Reanimatie Training (Warp Industries co., Delft, Nederland) is een training in app vorm die is ontworpen voor het trainen van de theoretische Basic Life Support (BLS) kennis. De applicatie maakt daarbij gebruik van een realistische virtuele wereld met verschillende scenario’s, allen in een 360 graden omgeving. Het leerdoel van de training is om op speelse wijze de juiste volgorde van BLS handelingen onder de knie te krijgen. Hierbij wordt de student steeds uitgedaagd de juiste keuze te maken. Er valt iemand op de grond en jij moet het leven redden van deze persoon. Wanneer bel je 112 en wanneer start je met reanimeren? Je oefent net zo vaak totdat je de juiste volgorde van handelingen volledige onder de knie hebt!

De content van de training is gebaseerd op de meest recente BLS richtlijn. De training wordt gespeeld op een smartphone in combinatie met een VR-bril.

VR