Bij de Faculteit der Geneeskunde UvA zijn twee Surface Hubs beschikbaar voor het onderwijs. De ‘Surface hubs’ zijn grote digitale verrijdbare schermen met camera waar Microsoft Teams op staat. Hierdoor kan er op verschillende locaties in het ziekenhuis ingebeld worden in een Teams meeting en kunnen zij op een groot scherm getoond worden bij een fysieke bijeenkomst. Dit kan bijvoorbeeld bij een patiëntcollege, maar dit kan ook een expert op afstand zijn of bijvoorbeeld een student die in het buitenland zit, die hierdoor aanwezig kan zijn bij een mentorbijeenkomst. 

Met óf zonder het delen van patiëntgegevens?

  • Indien je de Surface Hubs wilt gebruiken zonder het delen van patiëntgegevens, kun je direct het aanvraagformulier invullen, zie ‘Hoe kan ik de Surface Hubs reserveren?’
  • Indien je wel patiëntgegevens gaat delen, lees dan eerst alle informatie op deze pagina goed door en bekijk de .pdf met de workflow aandachtig. Ook dit kun je terugvinden onder ‘Hoe kan ik de Surface Hubs reserveren?’

Over de Surface Hubs

Hoe kan ik de Surface Hubs reserveren?

Reservering waarbij WEL patiëntgegevens worden gedeeld

  • Omdat het om patiëntgegevens gaat is het belangrijk om nauwkeurig onderstaand stappenplan te doorlopen. Als docent/arts ben je verantwoordelijk voor het volledige proces.
  • Bekijk onderstaande workflow (.pdf) en zie eenvoudig welke stappen je moet zetten om gebruik te maken van de Surface Hubs.

Open de Workflow (.pdf)

Of klik op onderstaande afbeelding om de pdf te openen:

Maak daarna een reservering via het dit formulier:

Reservering maken

Reservering waarbij GEEN patiëntgegevens worden gedeeld

Wanneer er geen patiëntgegevens worden gedeeld kun je via onderstaande button je reservering maken:

Reserveer een Surface Hub

 

 

Dit kun je als docent met de Surface Hubs:
  • Een patiëntcollege geven wanneer de patiënt niet in staat is om fysiek aanwezig te zijn maar wel online aanwezig kan zijn (zowel vanuit huis of vanaf de afdeling in het ziekenhuis);
  • Een Teams-verbinding maken ten behoeve van een college met externe gast of spreker;
  • Een mentorstudent die in het buitenland zit vanwege een stage laten aansluiten bij de mentorbijeenkomst.
Voordelen van de Surface Hubs:
  • Studenten waarderen patiëntcolleges enorm. Door deze toepassing is het voor patiënt toegankelijker om deel te nemen aan een patiëntcollege;
  • Je kunt een gast(spreker) via Teams groter zichtbaar maken in de ruimte;
  • Is het geen probleem om een student in het buitenland aan te laten sluiten;
  • Vanwege de groothoeklens en intelligente focus van de camera kan de online deelnemer goed zien wat er in de onderwijsruimte plaatsvindt;
  • De schermen hebben een accu waardoor deze overal te plaatsen is (stopcontact wel aangeraden).
De Surface Hubs zijn minder geschikt voor:
  • Het gebruik in een ruimte waarin het fysiek niet mogelijk is om deze schermen te gebruiken (collegezaal 3 en de HvA-lokalen zijn bijvoorbeeld niet geschikt);
  • In een ruimte waar langslopende personen zicht hebben op deze schermen, dit is niet toegestaan;
  • Onderwijs waarbij geen actieve bijdrage van de online deelnemer wordt gevraagd.
De Surface Hubs komen het beste tot zijn recht wanneer:
  • Je als docent goede voorbereiding treft voor de inzet van de Surface Hubs. Zie daarvoor onderstaande Workflow infographic;
  • Je de locatie en verbinding van tevoren goed test;
  • Je goede afspraken maakt met de gast(spreker) of patiënt die via de schermen zichtbaar zal zijn. Gebruik hiervoor in het geval van een patiëntcollege dit instructiedocument.