Het traject bestaat uit vijf interactieve workshops onder leiding van toetsdeskundigen van TLC, zelfstudie (literatuur en opdrachten) en werkplekleren, waarin je het relevante beleid en de context in jouw eigen opleiding of faculteit onderzoekt, werkt aan jouw eigen toetsing en collega-docenten raadpleegt voor input en feedback.
Aan het einde van het traject schetst en bespreekt je in een eindpresentatie jouw suggesties ter verbetering van jouw eigen toetsing.
Aan de hand van de zeven fasen van de toetsingscyclus onderzoek je vragen als:
- Wat is de beste manier om leerresultaten te beoordelen – welke andere formats zijn beschikbaar naast traditionele examens en papers?
- Hoe past jouw toetsingsontwerp binnen het beleid en de regelgeving van jouw opleiding en/of faculteit?
- Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw toetsing betrekking heeft op wat je in jouw vak onderwijst?
- Hoe kun je ervoor zorgen dat teambeoordelingen consistent en efficiënt zijn?
- Hoe analyseer je examenresultaten en hoe kun je deze informatie gebruiken om de kwaliteit van de toetsing te verbeteren, zowel op korte als op lange termijn?