Videoreflectie

Voor iedere docent

Ben je een ervaren docent maar zou je wel eens een frisse blik willen op je onderwijspraktijk? Ben je onzeker over je didactische kwaliteiten, of heb je nog weinig onderwijservaring? Of heb je een specifieke vraag? Zou je bijvoorbeeld de studenten meer willen activeren en meer discussie willen tijdens de les maar lukt dat maar moeilijk?

Vraag dan een eenmalige videoreflectie aan. Dit traject kost weinig tijd en levert veel inzichten op.

Het traject bestaat uit:

• Een video-opname van een van je colleges/werkgroepen (naar eigen keuze);
  • Het bekijken van deze video-opnames;
  • Een gesprek van 1 uur met een lespraktijkbegeleider, waar stukjes uit de video-opnames worden bekeken en besproken. Er kan bijvoorbeeld worden gekeken naar: lesopbouw, communicatie met studenten, interactie, werkvormen, verbale en non-verbale communicatie, checken van begrip en het stellen van vragen.

Handig om te weten

Voor wie? Voor docenten die zich verder willen verdiepen en ontwikkelen op het gebied van lesgeven
Voorkennis Geen specifieke voorkennis vereist
Gevraagde tijdsinvestering Ongeveer 4 uur
Begeleider Rose van der Zwaard
Groepssamenstelling De videoreflectie vindt 1-op-1 plaats
Data Op aanvraag, de data stemmen we samen af.

Vraag een videoreflectie aan

Wil je meer weten over videoreflecties? Neem dan contact op met het TLC FGw.