TLC Conferentie

TLC Conferentie: Hoe haal je het meeste uit on-campus onderwijs?

Woensdag 11 mei organiseerde TLC EB een conferentie over Active Learning: Hoe haal je het meeste uit on-campus onderwijs? Samen met 50+ docenten en collega’s luisterden we naar Paul Kirschner, emeritus hoogleraar onderwijspsychologie, toen hij in ging op het concept van Active Learning, samen met Peter van Baalen die uitlegde welke rol Active Learning gaat spelen binnen onze faculteit. Na het plenaire gedeelte gingen allen naar de workshops, die in twee rondes rond drie onderwerpen waren georganiseerd: Active Learning; Educational Practices & Live Cases.

Om de belangrijke informatie die Paul Kirschner met ons deelde vast te houden, hebben we een korte infographic gemaakt over zijn keynote. Je kunt de infographic hier downloaden.

Naast de infographic vind je op deze pagina een korte Aftermovie om een impressie te geven van de dag. Verder vind je onder Materialen de opname die is gemaakt van het plenaire gedeelte en de slides die zijn gebruikt tijdens het plenaire gedeelte en tijdens de workshops.

Als je de conferentie hebt bijgewoond en de evaluatie nog niet hebt ingevuld, vragen wij je vriendelijk dat hier te doen. We zouden graag zoveel mogelijk feedback krijgen om onze evenementen voortdurend te verbeteren.

Aftermovie

Materialen

Keynote Paul Kirschner: Active Learning, what is that?
Peter van Baalen: Active Learning at Economics and Business
Workshop: Active Learning for an Engaging and Meaningful Classroom Experience
Workshop: Live Cases: How to Improve Student Engagement through Connection with Society?