In het hoger onderwijs wordt op steeds grotere schaal gebruik gemaakt van kennisclips. Deze korte informatieve video’s kunnen worden ingezet om kennisconcepten op tijd- en plaats onafhankelijke wijze aan studenten aan te bieden. Maar hoe maak je een goede kennisclip? En hoe zorg je ervoor dat jouw kennisclips door studenten als effectief en motiverend wordt ervaren? Na het bestuderen van deze module ga je zelf aan de slag met het maken van een storyboard voor je kennisclip.
Op dit moment staat er geen cursus gepland, wil jij deze cursus graag volgen, laat het ons weten!
Contact TLC
Handig om te weten
Voor wie? |
|
Docenten die graag aan de slag willen met kennisclips in hun onderwijs, en beschikken over een concreet onderwerp voor hun eerste kennisclip. |
Voorkennis |
|
Geen specifieke voorkennis vereist |
Gevraagde tijdsinvestering |
|
3 sessies van 2 uur |
Begeleider |
|
Sjoukje Kerman (TLC Centraal)
Fleur Braunsdorf (Audio Visueel Centrum – AVC) |
Groepssamenstelling |
|
Maximaal 6 deelnemers |
Data |
|
Cursus is in principe in het Nederlands, indien je Engelstalig bent stuur een mail naar TLC. |
Kosten |
|
De cursus wordt bekostigd uit centrale gelden, maar aanmelden is niet vrijblijvend.
Als je je aanmeldt gaan we ervan uit dat je meedoet. |
Toelichting programma
De workshop bestaat uit 3 onderdelen. Allereerst de Kickoff-meeting waarbij je je collega’s en de coach ontmoet. Vervolgens ga je zelfstandig de module in Canvas bestuderen. Daarna komen we als groep weer samen in de round-up meeting om te reflecteren op elkaars storyboard en is er ruimte om vragen te stellen aan de docent.
Na afloop van de curus kent de deelnemer de basisprincipes van cognitieve belastingen en motivatie bij informatief videomateriaal. De deelnemer kan een storyboard voor een kennisclip uitwerken en dit storyboard aanscherpen. De cursus biedt de basis voor het opnemen van een eigen kennisclip, eventueel ondersteund vanuit AVC. Deze kan direct ingezet worden in het eigen onderwijs.