TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Wil je met je onderwijs bijdragen aan de maatschappij? Impact learning toepassen in je opleiding of een plek geven in het bredere curriculum? Meer tijd en ruimte om samen met studenten en collega’s de huidige transities in de wereld beter te begrijpen en erop in te spelen in je onderwijs?
Vraag dan nu de Impact Learning-beurs aan!
De Impact Learning-beurs wordt toegekend door het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS).
Impact Learning betekent: onderwijs om studenten actief te betrekken bij het aanpakken en oplossen van maatschappelijke uitdagingen. De UvA wil de ontwikkeling van impact learning stimuleren. Zeker nu we te maken hebben met grote maatschappelijke uitdagingen.
In de Special Interest Group (SIG) Impact Learning vragen we ons af: Welke rol kunnen wij als universitaire docenten spelen in het aanpakken en oplossen van urgente vraagstukken met én door onze studenten? De Impact Learning-beurs biedt je tijd en ruimte om een onderwijsinnovatie of onderzoek te ontwikkelen dat verbonden is met impact learning.
Bij de beurs hoort een ondersteuningsteam dat je adviseert over de ontwikkeling. Je kunt ook deelnemen aan een netwerk van andere beursdeelnemers om ideeën uit te wisselen.
Lees voordat je een aanvraag indient eerst over andere relevante Impact Learning-beursprojecten van het afgelopen jaar. Lees hier meer en laat je inspireren!
Deze nieuwe ronde van de Impact Learning-beurs kan interessant zijn voor jou, maar ook voor andere collega’s met Impact Learning-ambities. Zij kunnen zich ook aansluiten bij onze Special Interest Group (SIG) Impact Learning en de beurs aanvragen. Voel je vooral vrij om dit te delen binnen je UvA-netwerk en/of samen te werken aan een voorstel. Let op: je kunt lid worden van de SIG Impact Learning ongeacht het ontvangen van de beurs.
Je kunt je voorstel indienen via het aanvraagformulier.
Je kunt de Impact Learning-beurs aanvragen van 10 december 2024 tot 31 januari 2025. Binnen 4 weken na de deadline laten we je weten hoe we je aanvraag hebben beoordeeld en of je de beurs krijgt toegekend. Als de beurs wordt toegekend, volgt daarna een intakegesprek.
Katusha Sol werkt bij het Onderwijslab van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS). Ze zet zich in voor het bevorderen van transdisciplinair onderwijs aan de UvA, zodat studenten zowel kunnen leren van als bijdragen aan de samenleving. Katusha is initiatiefnemer en projectleider van het onderwijsprogramma Placemaking. Dit initiatief won in 2023 de Nederlandse Onderwijsprijs.
Rosanne van Wieringen is onderwijsontwikkelaar en docent aan het IIS. Het onderwijs dat zij ontwikkelt en geeft richt zich op transdisciplinaire onderwijsinitiatieven. Kenmerkend voor dit onderwijs is dat het een brug slaat tussen de academische wereld en de maatschappij. Om dit te bereiken is het essentieel dat studenten bepaalde transformatieve vaardigheden verwerven, die zij ook heeft onderzocht. Voorbeelden van het innovatieve impactonderwijs dat ze helpt vormgeven zijn de bekroonde programma’s Placemaking en Changemaking. Haar ambitie is dat studenten in elk curriculum een vorm van impact learning ervaren.