Impact Learning-beurs

Beschikbare beurzen
  • We zullen 4 beurzen toekennen voor het academisch jaar 2025-2026 van €6500 per project.
  • De financiering kan worden verdeeld over meerdere collega’s en/of studentassistenten, en we moedigen samenwerking en co-creatie aan.
  • Het is de bedoeling dat je dit budget gebruikt om lesuren te compenseren, zodat je tijd creëert om aan je onderwijsinnovatieproject te werken.
  • Voordat je je voorstel indient, moet je ervoor zorgen dat je het aantal uren hebt besproken en berekend in een gedetailleerde en haalbare tijdsplanning.
  • Belangrijk is dat je manager(s) je voorstel goedkeurt, zodat je er zeker van bent dat je deze Impact Learning-beursuren kunt opnemen in je PLAN voor volgend academisch jaar (2025-2026) als de subsidie wordt goedgekeurd.

Bij de beurs hoort een ondersteuningsteam dat je adviseert over de ontwikkeling. Je kunt ook deelnemen aan een netwerk van andere beursdeelnemers om ideeën uit te wisselen.

Lees voordat je een aanvraag indient eerst over andere relevante Impact Learning-beursprojecten van het afgelopen jaar. Lees hier meer en laat je inspireren!

Voor wie?
  • Je bent een docent of docententeam van een of meerdere opleidingen aan de UvA en bent verantwoordelijk voor de ontwikkelingsbeoordeling van de opleiding.
  • Je staat open om je eigen kennis te delen en anderen te inspireren.
  • Je hebt interesse in evidence informed teaching, omdat het project ook gebaseerd kan zijn op klein onderwijsonderzoek naar impact learning.
  • Je hebt een aanstelling aan de UvA voor minimaal 0,5 FTE, die (minimaal) voor de duur van het project (2025-2026) zal duren.
  • Je supervisor heeft je toestemming gegeven om werkuren te investeren in dit project.

Deze nieuwe ronde van de Impact Learning-beurs kan interessant zijn voor jou, maar ook voor andere collega’s met Impact Learning-ambities. Zij kunnen zich ook aansluiten bij onze Special Interest Group (SIG) Impact Learning en de beurs aanvragen. Voel je vooral vrij om dit te delen binnen je UvA-netwerk en/of samen te werken aan een voorstel. Let op: je kunt lid worden van de SIG Impact Learning ongeacht het ontvangen van de beurs.

Procedure

Je kunt je voorstel indienen via het aanvraagformulier.

  • De aanvraag wordt beoordeeld door een commissie bestaande uit experts op het gebied van impactleren van verschillende faculteiten, samengesteld door IIS.
  • Na toekenning word je ondersteund door thematische experts Katusha Sol en Rosanne van Wieringen.
  • Na afloop wordt het project samen met IIS geëvalueerd en worden de resultaten gedeeld binnen onze SIG en op onze webpagina.
Criteria
  • Bijdrage en relevantie voor impact learning.
  • Mate van innovatie die het project aantoont en de verwachte verbetering voor het onderwijs.
  • Kwaliteit van het voorstel (bijv. grondgedachte, verband tussen leerdoelen, cursusontwerp en beoordeling, actieplan).
  • Haalbaarheid van het project binnen de voorgestelde tijd.
  • Relevantie voor de onderwijspraktijk van de universiteit.
  • Onderwijservaring en achtergrond van de aanvrager(s), zoals (mogelijke) spreiding van de aanvragen over verschillende faculteiten en vakken.
Wanneer?

Je kunt de Impact Learning-beurs aanvragen van 10 december 2024 tot 31 januari 2025. Binnen 4 weken na de deadline laten we je weten hoe we je aanvraag hebben beoordeeld en of je de beurs krijgt toegekend. Als de beurs wordt toegekend, volgt daarna een intakegesprek.

Vragen?

Katusha Sol werkt bij het Onderwijslab van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS). Ze zet zich in voor het bevorderen van transdisciplinair onderwijs aan de UvA, zodat studenten zowel kunnen leren van als bijdragen aan de samenleving. Katusha is initiatiefnemer en projectleider van het onderwijsprogramma Placemaking. Dit initiatief won in 2023 de Nederlandse Onderwijsprijs.

Neem contact op met Katusha

Rosanne van Wieringen is onderwijsontwikkelaar en docent aan het IIS. Het onderwijs dat zij ontwikkelt en geeft richt zich op transdisciplinaire onderwijsinitiatieven. Kenmerkend voor dit onderwijs is dat het een brug slaat tussen de academische wereld en de maatschappij. Om dit te bereiken is het essentieel dat studenten bepaalde transformatieve vaardigheden verwerven, die zij ook heeft onderzocht. Voorbeelden van het innovatieve impactonderwijs dat ze helpt vormgeven zijn de bekroonde programma’s Placemaking en Changemaking. Haar ambitie is dat studenten in elk curriculum een vorm van impact learning ervaren.

Neem contact op met Rosanne