Hoe toetsing leren stimuleert

In zijn keynote speech presenteert Sharon hoe toetsing het leren stimuleert. Op basis van een actueel cursusherontwerp behandelt hij de ontwerpprincipes en de integratie van toetsing als motor voor leren. Hij zal ingaan op:

  • De toepassing van toetsing voor leren.
  • Hoe leerdoelen in de toetsing kunnen worden opgenomen.
  • Hoe studiedata (learning analytics) benut kunnen worden om studiesucces te bevorderen.

Sharon Klinkenberg (mededirecteur TLC-FMG, voorzitter van de landelijke special interest group digitale toetsing en docent Communicatiewetenschap)

Sharon Klinkenberg is docent bij de vakgroep Communicatiewetenschap. Zijn onderwijs is vooral gericht op statistiek en psychologische methoden. Sharon is een onderwijsvernieuwer van de onderwijstechnologie. Als winnaar van de nationale SURF onderwijsprijs heeft hij zich gespecialiseerd in digitale beoordeling en integreert hij formatieve en summatieve beoordeling om grootschalig onderwijs te personaliseren. Zijn onderzoek richt zich op de validiteit en betrouwbaarheid van adaptieve beoordelingsmethoden en de effectiviteit van blended learning interventies.