Best practices met gamification in onderwijs
Zin in een inspirerende lunchsessie? Lunch mee en ontdek de beste manieren om gamification in je onderwijs toe te passen. Met gamification gebruik je elementen uit games om studenten meer te betrekken bij hun leerproces. EB-docenten Alex Kuiper en Aljaz Ule delen hun inzichten en ervaringen. Zij zijn de 2024 winnaars van de ‘Didactic Innovation Grant’ van onze faculteit.
Datum 26 november 2024
Time 12.00-13.00
Location B3.03
Ik meld me aan
Programma
The Lean escape – Een online escape room-spel geïntegreerd in Canvas
Alex Kuiper | Universitair docent in Operations Management | Amsterdam Business School
Ontdek hoe Canvas quizzen werden omgezet in boeiende puzzels en hoe verschillende hand-outs werden gebruikt om een schaalbaar Escape Room-spel te maken. Dit innovatieve spel integreert sleutelconcepten van Lean management in een reeks puzzels. Vanwege de recente protesten werden ongeveer 70 spellen online gespeeld via Zoom. In deze korte sessie leert Alex je meer over het spel, het creatieproces, de ervaring van het online spelen en waardevolle leerpunten.
Snelle online spellen voor grote klassen: Speltheorie-ervaring
Aljaz Ule | Universitair docent | Amsterdam School of Economics en PPLE
Eenvoudige spellen gebaseerd op economische experimenten zijn een nuttig educatief hulpmiddel dat micro-economische verschijnselen aan studenten kan illustreren door middel van ervaring. Met een toename van het aantal studenten is de traditionele pen-en-papierbenadering te tijdrovend. Deze lezing demonstreert een online platform om korte spellen te spelen in grote klaslokalen en de huidige uitdagingen ervan bespreken.