(C) Universiteit van Amsterdam

Teams
Overige ideeén

Canvas inbox

De gemakkelijkste manier om te communiceren met individuele studenten, is via de Canvas Inbox optie. We raden aan om de Canvas Inbox als standaardkanaal te gebruiken. Als je echter met een student moet praten over persoonlijke of gevoelige onderwerpen, of als een student het zelf voorstelt, kan het beter zijn om een dergelijk gesprek over Zoom te hebben (zie hieronder)

De Inbox gebruik

SpeedGrader

Als als individuele studenten hun opdracht online inleveren in Canvas, dan is de SpeedGrader een goede optie om gedetailleerde feedback te geven in het document of om algemene opmerkingen toe te voegen.

Speedgrader  gebruiken

Zoomsessie in Canvas

Zoom is een webconferentie tool die ook gebruikt kan worden voor het lesgeven. Velen vinden dit de beste tool voor conferenties. Het is mogelijk om een Zoomsessie vanuit Canvas te plannen. We hebben een overzichtelijke gids over het gebruik van Zoom in Canvas gecreëerd, waarin wordt uitgelegd hoe je Zoom kunt downloaden en installeren, hoe een Zoomsessie kan worden gestart vanuit een Canvas cursus, en hoe Zoom gebruikt kan worden voor het organiseren van tutorials. Er is zelfs een zoom outlook plugin waarmee je met één klink een afspraak inpland.

Stap voor stap: Zoom in Canvas voor docenten (EN)

Teams

Ook Teams is beschikbaar voor UvA docenten. De conferencing functionaliteit van Teams kan ook gebruikt worden voor een-op-een afspraken. De outlook integratie maakt ook hier het plannen van een afspraak met één klik mogelijk.

Informatie over MS Teams is hier te vinden

Overige ideeën

Er zijn nog meer handige tips te vinden over het efficiënt communiceren met studenten op de time savers sectie. Een aantal van de tips zijn goed inzetbaar voor online onderwijs.