Sessies
Workshop – 65 minuten
Doel van een workshop; expertise delen tussen deelnemers. De docent legt kort het onderwerp uit en vertelt wat de eigen ervaringen met dit onderwerp zijn. Daarna gaan de deelnemers gezamenlijk aan de slag om bijvoorbeeld te bedenken hoe je dit zelf in je eigen onderwijs kan toepassen.
Een voorbeeld voor een leervraag voor een workshop: hoe wordt er gebruik gemaakt van hybride mogelijkheden in CZ1 en CZ 3? Hoe kun je als docent gebruik van maken van de faciliteiten om de buitenwereld in de faculteit te brengen?
Community Café – 45 minuten
In een Community Café gaan deelnemers met elkaar en de gespreksleiders in gesprek over een specifiek onderwerp; hoe kunnen we dit thema in het onderwijs integreren en waar liggen de grenzen? Zowel gespreksleiders als deelnemers halen informatie op en brengen deze in. Bijvoorbeeld:
- Duurzaamheids-café; hoe kan duurzaamheid in het onderwijs worden verankerd. Wat wordt er al gedaan en hoe kan dit worden uitgebreid.
- Community service learning-café: Hoe creëer je samenwerking tussen opleiding, studenten en de samenleving. Of denk aan cafés over activerend onderwijs of sociale veiligheid in het onderwijs.
Inspiratiesessie – 15 minuten
Doel van een inspiratiesessie is om expertise te delen tussen deelnemers. Via een gestructureerd format legt de docent uit op welke manier de grenzen zijn verlegd binnen onderwijs en opleiden. Daarna kunnen deelnemers hier vragen over stellen. Voorbeelden hiervan zijn: “Samenwerking met studenten bij het maken van kennisclips” of “Hoe heb ik mijn werkcollege volgens Flipped Classroom ingericht en wat zijn de reacties van studenten?”
Inschrijven en info
Heb je vragen of wil je even overleggen, mail naar tlc@amsterdamumc.nl