TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Het facultaire team ICT in het onderwijs van de Faculteit der Geesteswetenschappen ondersteunt docenten, opleidingen en schools bij het verwezenlijken van hun ambities met betrekking tot en de inzet van ICT onderwijstools.
Docenten, opleidingsdirecteuren en collega’s van diensten kunnen bij team ICT in het onderwijs van FGw terecht voor:
Vraag persoonlijke ondersteuning aan
De medewerkers van team ICT in het onderwijs FGw werken nauw samen met de collega’s van het TLC FGw. Zie voor meer informatie over wie zich waarmee bezighoudt en hoe je ze het beste kunt bereiken de pagina Contact.
Team ICT in het onderwijs FGw draagt, naast het functioneel beheer van de digitale leer- en toetsomgeving en de implementatie en ondersteuning van nieuwe tools, in samenwerking met docenten en centrale diensten bij aan activiteiten op het gebied van onderwijsvernieuwing. Daarnaast verzorgen medewerkers van Team ICT in het onderwijs FGw workshops, demonstraties en presentaties en nemen zij zelf deel aan trainingen en aan studiedagen, conferenties en congressen.
Doorontwikkeling cijferregistratietool – i.s.m. Facultaire werkgroep, SIS LFB, Onderwijsadministratie, Projectleider, Datanose-team. Waaronder het aanleveren van een mock-up voor het project Cijferregistratie-wizard
Implementatie Impact – i.s.m. productteam DLO
Verbetering blueprint Scriptieworkflow – i.s.m. de studentenadministratie inrichten van een workflow voor de administratie rondom scripties (plagiaatcontrole, beoordelingsformulieren, etc.). Waaronder het opstellen van nieuwe handleidingen, o.a. wegens de implementatie van de nieuwe scriptiepublicatietool.
Pilot hybride onderwijs – aanschaf van en uitvoeren van experimenten met mobiele (hybride) opnameapparatuur en ontwikkelen van informatiemateriaal en didactische modellen (Meeting Owls, hybride Logitec camera’s)
Aanbesteding digitaal toetsplatform – input leveren aan het centrale projectteam
Overheveling ACASA van de VU naar de UvA – i.s.m. ESC
Verbeteren laagdrempelige ondersteuning via Bookings
Inrichten belplan van vaste telefonie naar telefonie via Teams om de bereikbaarheid van team ICTO in het algemeen te vergroten
Migratie van ICTO-informatievoorziening vanuit de P-schijf naar MS365
Opzetten van proces rondom de analyse van toetsen, in samenwerking met de toetsdeskundigen, zowel technisch als inhoudelijk en bijdrage leveren aan de e-learning toetspsychometrie
Initiëren van verbeteringen mbt gokkanscorrectie bij leverancier toetssoftware, TestVision,
Bijdrage leveren aan het ontwerp van de nieuwe toolkiezer – i.s.m. TLC FGw
Verbeteringen in de ondersteuning bij de toetscyclus: aanmaken van eenTestVision-testtoets, studenthandleidingen TestVision en een studentcommunicatiekanaal voor ondersteuning bij het gebruik van TestVision op afstand zodat studenten vertrouwd aan de slag kunnen met online toetsing
Opnemen van het gebruik van TermTime binnen het proces digitaal toetsen
Herzien en verbeteren communicatie tijdens het toetsproces
Ontwikkelen van het handboek ‘Digitaal toetsen’
Ontwikkelen van het handboek ‘Digitale leeromgeving’
Inrichting van de stageworkflow
Schrijven van Canvas API-scripts ten behoeve van het automatiseren van procesonderdelen
Online webinars activerende werkvormen in afstandsonderwijs en hybride onderwijs
Rondleidingen cijferregistratietool samen met de projectleider
Intakes en demonstraties TestVision Online aan alle docenten die hierop een toets afnamen en het platform nog niet kenden
Input leveren bij workshops van de toetsdeskundigen op het gebied van veilig digitaal toetsen
Workshop Feedbackfruits
Workshop Wooclap
Workshop feedback geven
SURF Onderwijsdagen 2022, thema ‘Daadkracht’, Nederlandse conferentie op het gebied van onderwijsinnovatie en ICT
Trends-bijeenkomst Digitale leeromgeving
ICTO-conferentie UvA
Inhoudelijke presentaties door medewerkers van team ICTO over o.a. onderwijsontwikkelingen, trends en vernieuwingen in het hoger onderwijs, professionalisering en effectiviteit
Toets2daagse, thema ‘Toetsen en leren in balans’, onderwerpen als formatief en programmatisch toetsen, het creëren van voldoende toetsplekken, docentprofessionalisering, etc.
Training van team MS365 (team Samenwerken) t.b.v. procesverbeteringen en innovatief/efficiënt toolgebruik
AVG awareness training
Security awareness training
Modules Blended onderwijs: strategische onderwijsinnovatie
Modules kwaliteit van onderwijsinnovatie en toetsing
Canvas Functional Change Advisory Board (FCAB)
Centraal overleg Contactpersonen digitaal toetsen
DLO Board
Community Video
FGw Projectteam Cijferregistratie
Facultaire Werkgroep Eindcijferberekening en Eindcijferregistratie
Samenwerking facultaire toetsdeskundigen en functioneel beheer digitaal toetsen
UvA-breed toetsdeskundigenoverleg
FGw Spreekuur toetsdeskundigen
FGw Toetscommissie
UvA-brede kennisgroep fysieke toetsing
Overleg Epicur met Canvas productteam en Academische Zaken
Klankbordgroep ‘Audience Response Tool’
Kernteam ‘Inzicht in waardering en behoeften t.a.v de DLO’ (Project Vinger aan de Pols I)
Impact content editors overleg
FGw GLASS projectgroep
Uitzetten mogelijkheid handmatig toevoegen van studenten door docenten
Implementatie Wooclap
Uitbreiding tool Teams
Implementatie vernieuwde scriptiepublicatietool
Wijziging studenten e-mailadres in Canvas
Plagiaatcontrole omgezet van Ouriginal naar Turnitin (Similarity)
Doorontwikkeling cijferregistratietool
2FA voor Canvas Facultaire Admins.
Office ProPlus voor studenten
Vernieuwing voting tool
Aanzetten New Analytics
New quizzes
Deactiveren Sendsteps accounts zonder activiteit sinds september 2020
Implementatie Impact
Nieuwe tool Presentielijsten voor speciale tentamenvoorzieningen
• Input ontwikkeling & uitrol cijferregistratietool– i.s.m. Facultaire werkgroep, SIS LFB, Onderwijsadministratie, Projectleider, Datanose-team
• Verbetering blueprint Scriptieworkflow– i.s.m. de studentenadministratie inrichten van een workflow voor de administratie rondom scripties (plagiaatcontrole, beoordelingsformulieren, etc.)
• Pilot hybride onderwijs – aanschaf van en uitvoeren van experimenten met mobiele (hybride) opnameapparatuur en ontwikkelen van informatiemateriaal en didactische modellen (Meeting Owls, hybride Logitec camera’s)
• Bijdrage aan de website UvA TLC – i.s.m. collega’s van facultaire ICTO’s, TLC’s en ICTS ondersteunen van online onderwijs
• Ontwikkelen en ondersteunen van summatieve thuistoetsen i.p.v. op locatie in de standaard digitale toetsomgeving TestVision Online
• Ontwikkelen en ondersteunen van alle summatieve toetsen met een multiple choice onderdeel in TVO
• Bijdrage leveren aan het ontwerp van een nieuwe toolkiezer
• Implementatie Bookings
• Ontwikkelen en bijhouden handboek digitaal toetsproces
• Ontwikkelen en bijhouden handboek Canvas functioneel beheer
• Ondersteuning en uitrol van de stageworkflow
• Ondersteuning nieuwe inrichting van tutorials
• Implementatie Wooclap en migratie-ondersteuning vanuit Sendsteps/Mentimeter
• Einde Streaming Media Dienst en omzetten Canvaslinks naar Kaltura
Schrijven Canvas API-scripts voor automatisering
• Adviseren over het aanbieden van hybride onderwijs en onderwijs op afstand aan bestuur en staven
• Oplossing storing in Ouriginal (eind oktober)
• Samenwerken met diensten en collega-faculteiten aan een geschikte digitale onderwijsomgeving die ingezet wordt bij het verzorgen van onderwijs op afstand
• Ondersteunen van docenten bij het uitvoeren van onderwijs op afstand en hybride onderwijs
• Adviseren over beursaanvragen voor onderwijsinnovatie
• Adviseren over en ondersteunen bij facultaire diagnostische taaltoetsen Engels en Nederlands
• Adviseren over en ondersteunen bij technische vormgeving van toetsing binnen een cursus (aansluitend op de doelen van een cursus, digitale didactiek)
• Up-to-date houden van proces digitaal toetsen rekening houdend met veranderende maatregelen omtrent corona
• Samenwerking en afspraken met opleidingscoördinatoren verstevigen en verduidelijken
• Technisch – en inhoudelijk, in samenwerking met de toetsdeskundigen – adviseren over toetsinrichting
• Aanmaken en bijhouden van TestVision-testtoets, studenthandleidingen en een studentcommunicatiekanaal zodat studenten vertrouwd aan de slag konden met online toetsing via TestVision
• Voorbereiden en doorvoeren in het systeem en implementeren in de organisatie van nieuwe functionaliteiten en plugins in de digitale leeromgeving en uitfaseren van oude tools (zie een opsomming van wijzigingen onderaan dit activiteitenoverzicht)
• Bijhouden en bijwerken relevante A-Z pagina’s op basis van veranderende maatregelen rondom corona
• Signaalfunctie wat betreft discrepanties tussen de verschillende stakeholders bij de planning en voorbereiding van digitaal toetsen: docenten, opc’s en BOL (FM en tentamenlogistiek)
• Adviseren over de inrichting van Canvascursussen behorend bij matching en introductie- en tutoraatsvakken
• Migratie van ICTO-informatievoorziening vanuit de P-schijf naar MS365
• Faciliteren van Canvastoegang voor de visitatiecommissies
• Online webinars activerende werkvormen in afstandsonderwijs
• Rondleidingen cijferregistratietool samen met de projectleider
• Intakes en demonstraties TestVision Online aan alle docenten die hierop een toets afnamen en het platform nog niet kenden
• Bijstaan van de toetsdeskundigen met technische raadgeving wanneer zij docentteams onderwezen op het gebied van veilig toetsen in tijden van corona
• SURF Onderwijsdagen 2021 – Nederlandse conferentie op het gebied van onderwijsinnovatie en ICT
• Inhoudelijke presentaties over onderwijsontwikkelingen – Tweewekelijkse presentaties door medewerkers van Team ICTO over trends en vernieuwingen in het hoger onderwijs, professionalisering en effectiviteit
• SURF Seminars:
• Online binding van studenten
• UvA Opportunity Programme (1 medewerker)
• Canvas Functional Change Advisory Board (FCAB)
• Centraal overleg Contactpersonen digitaal toetsen
• DLO Board
• Keep on Teaching UvA
• Community Video
• FGw Projectteam Cijferregistratie
• Workshop AcZ Onderwijsvisie UvA
• Workshop AcZ toekomst van digitalisering
• Workshops DLO-board Wat willen docenten & wat heeft het onderwijs nodig?
• Facultaire Werkgroep Eindcijferberekening en Eindcijferregistratie
• Samenwerking facultaire toetsdeskundigen en functioneel beheer digitaal toetsen
• UvA-breed toetsdeskundigenoverleg
• UvA-brede kennisgroep fysieke toetsing
• Overleg Epicur met Canvas productteam en Academische Zaken
• Klankbordgroep Audience Response Tool
• Kernteam ‘Inzicht in waardering en behoeften t.a.v de DLO’ (Project Vinger aan de Pols I)
• Uitzetten mogelijkheid handmatig toevoegen van studenten door docenten
• Implementatie Wooclap
• Afronding implementatie Ouriginal
• Uitbreiding tool Teams
• Implementatie vernieuwde scriptiepublicatietool
• Wijziging studenten e-mailadres in Canvas
• Voor Semester 2 plagiaatcontrole wijzigen van Turnitin naar Ouriginal
• Implementatie cijferregistratietool
• 2FA voor Canvas Facultaire Admins.
• Office ProPlus voor studenten
• Vernieuwing voting tool
• Aanzetten New Analytics
deactiveren Sendsteps accounts zonder activiteit sinds september 2020
Implementatie cijferberekeningstool – i.s.m. projectleider ICTS, productteam Canvas en ontwikkelaars FNWI implementeren in de FGw van de door FNWI ontwikkelde cijferberekeningstool in Canvas
Input ontwikkeling & uitrol cijferregistratietool – i.s.m. Facultaire werkgroep, SIS LFB, Onderwijsadministratie, Projectleider, Datanose-team
Uitvoering van de controle door Stichting UVO (voorheen: PRO) – i.s.m. UB uitvoeren van werkzaamheden m.b.t. de voorbereiding van de controle door Stichting UVO op het rechtmatig gebruik van auteursrecht in de digitale leeromgeving Canvas
Scriptieworkflow – i.s.m. de studentenadministratie inrichten van een workflow voor de administratie rondom scripties (plagiaatcontrole, beoordelingsformulieren, etc.)
Pilot mobiele Clipstudio – i.s.m. AVC en huisvestingsontwikkeling
Pilot hybride onderwijs – aanschaf van en uitvoeren van experimenten met mobiele (hybride) opnameapparatuur en ontwikkelen van informatiemateriaal en didactische modellen (Meeting Ows en Logitec camera’s)
Bijdrage aan de Centrale Keep on Teaching Canvascursus/website – i.s.m. collega’s van facultaire ICTO’s, TLC’s en ICTS ondersteunen van online onderwijs
Uitfasering Turnitin en implementatie Urkund
Ontwikkelen en ondersteunen van summatieve thuistoetsen in Canvas i.p.v. op locatie in de standaard digitale toetsomgeving TestVision Online
Ontwikkelen en ondersteunen van alle summatieve toetsen met een multiple choice onderdeel in TVO i.p.v. op locatie of in Canvas
Pilot RelanPRO webversie – i.s.m. docenten van de afdeling moderne vreemde talen formatief en summatief toetsen van taalvaardigheidsontwikkeling
Adviseren over het aanbieden van onderwijs op afstand aan bestuur en staven
Samenwerken met diensten en collegafaculteiten aan een geschikte digitale onderwijsomgeving die ingezet wordt bij het verzorgen van onderwijs op afstand
Ondersteunen van docenten bij het uitvoeren van onderwijs op afstand
Adviseren over beursaanvragen voor onderwijsinnovatie
Adviseren over en ondersteunen bij online Matching
Opzetten proces digitaal toetsen tijdens corona
Technisch – en inhoudelijk, in samenwerking met de toetsdeskundigen – adviseren over toetsinrichting
Opzetten TestVision-testtoets, studenthandleidingen en een studentcommunicatiekanaal zodat studenten vertrouwd aan de slag konden met online toetsing via TestVision
Voorbereiden en doorvoeren in het systeem en implementeren in de organisatie van nieuwe functionaliteiten en plugins in de digitale leeromgeving en uitfaseren van oude tools (zie een opsomming van wijzigingen onderaan dit activiteitenoverzicht)
Online webinars Zoom
Online webinars activerende werkvormen in afstandsonderwijs
Online webinar digitaal toetsen van taalvaardigheid
Online webinar digitale tools voor taalvaardigheidsontwikkeling
Rondleidingen digitale toetsomgeving
Online cursus Canvas – Beginnerscursus voor docenten over het gebruik van Canvas
Workshop Canvas – Opzetten van een cursus onder begeleiding van de facultair functioneel beheerder van Canvas
Rondleidingen cijferregistratietoolsamen met de projectleider
Rondleidingen TestVision Online aan alle docenten die hierop een toets afnamen en het platform nog niet kenden
Bijstaan van de toetsdeskundigen met technische raadgeving wanneer zij docentteams onderwezen op het gebied van veilig toetsen in tijden van corona
SURF Onderwijsdagen 2020 – Nederlandse conferentie op het gebied van onderwijsinnovatie en ICT
Inhoudelijke presentaties over onderwijsontwikkelingen – Tweewekelijkse presentaties door medewerkers van Team ICTO over trends en vernieuwingen in het hoger onderwijs, professionalisering en effectiviteit
SURF Seminars:
Hybride lesgeven mbv Teams
Activeren van studenten
Hybride onderwijs
Online training Werken op afstand: Vitaliteit en veerkracht:
SURF leergang Doorontwikkeling DLO
Online training Werken op afstand: Het goede online gesprek
Educause seminars:
Activeren van studenten met Microsoft Teams
Hybrid learning
Online binding van studenten
UvA Opportunity Programme (1 medewerker)
Canvas Functional Change Advisory Board (FCAB)
Centraal overleg Contactpersonen digitaal toetsen
DLO Board
Keep on Teaching UvA
Community Video
FGw Projectteam Cijferregistratie
Workshop AcZ Onderwijsvisie UvA
Workshop AcZ toekomst van digitalisering
Workshops DLO-board Wat willen docenten & wat heeft het onderwijs nodig?
Wersessies Visie studentcommunicatie
Facultaire Werkgroep Eindcijferberekening en Eindcijferregistratie
Samenwerking toetsdeskundigen en functioneel beheer digitaal toetsen
Implementatie Leganto/Readers (Nieuwe Readertool UB)
Implementatie New Gradebook
Implementatie Group Batch Enrollment tool
Implementatie Zoom
Implementatie Groupify
Implementatie Eindcijferberekeningstool Final Grades
Implementatie Perusall
Implementatie Kaltura
Implementatie Urkund ter vervanging van Turnitin
Uitfasering Turnitin Feedbackstudio
Implementatie Teams (tool om Teams aan te maken vanuit Canvas)
Uitfasering Google G-Suite
Koppeling Canvas Kalender – rooster.uva.nl
Implementatie Docentkoppeling
Uitvoering facultaire strategie activerende werkvormen en Blended Learning (projectteam Blended Learning) – werken aan drie doelen: 1) kennisdeling, 2) docentprofessionalisering en 3) meer inzicht in onderwijs en onderzoek
Implementatie cijferberekeningstool (i.s.m. projectleider ICTS, productteam Canvas en ontwikkelaars FNWI) – implementeren in de FGw van de door FNWI ontwikkelde cijferberekeningstool in Canvas
Voorbereiding van de controle door Stichting UVO (voorheen: PRO) – uitvoeren van werkzaamheden in samenwerking met de UB .b.t. de voorbereiding van de controle door Stichting UVO op het rechtmatig gebruik van auteursrecht in de digitale leeromgeving Canvas
Scriptieworkflow – i.s.m. de studentenadministratie inrichten van een workflow voor de administratie rondom scripties (plagiaatcontrole, beoordelingsformulieren, etc.)
Online cursus Canvas – Beginnerscursus voor docenten over het gebruik van Canvas
Workshop Canvas – Opzetten van een cursus onder begeleiding van de facultair functioneel beheerder van Canvas
ABC-Training Blended Learning – Training waarin docenten werken aan het (her)ontwerp van een cursus (gebaseerd op de ABC training van het UCL, i.s.m. het UvA TLC)
Voorbereidingen Facultaire Onderwijsconferentie – In samenwerking met de docenTENkamer voorbereiden van een onderwijsconferentie met betrekking tot Smart teaching
Workshop Blended Learning – Workshop voor BKO-docenten m.b.t. het inzetten van blended learning in hun onderwijs
Annual Teaching and Learning Conference ‘Blended and Active Learning: where are we now, and where do we want to be?’– Conferentie in Glasgow op het gebied van blended learning en activerende werkvormen
SURF Onderwijsdagen 2019 – Nederlandse conferentie op het gebied van onderwijsinnovatie en ICT
Educause 2019 – toonaangevende conferentie op het gebied van ICT in het onderwijs
Inhoudelijke presentaties over onderwijsontwikkelingen – Tweewekelijkse presentaties door medewerkers van Team ICTO over trends en vernieuwingen in het hoger onderwijs, professionalisering en effectiviteit
SURF Seminar Ruimte creëren voor onderwijsvernieuwing in de digitale leeromgeving
Voeren van jaargesprekken – training door Jan Jacob de Groot over het voeren van zinvolle jaargesprekken
Canvas Functional Change Advisory Board (FCAB)
Centraal overleg Digitaal Toetsdeskundigen
DLO Board
TQIo’s overleg (Teaching Quality and Innovation-officers)
Community Video
Uitvoering facultaire strategie activerende werkvormen en Blended Learning (projectteam Blended Learning) – werken aan drie doelen: 1) kennisdeling, 2) docentprofessionalisering en 3) meer inzicht in onderwijs en onderzoek. Bij deze uitvoering is gewerkt aan:
Onderzoek naar bruikbare tools binnen de humanities, hetgeen heeft geresulteerd in een aantal producten (brochure, info-sheets, database onderwijstools)
Opstellen van een batenkaart waarin schematisch de baten van de uitvoering van de strategie voor de facultaire organisatie zijn weergegeven (zie batenkaart)
Ontwikkeling van een poster en een infographic (zie infographic)
Uitvoering van interviews met alle opleidingsdirecteuren, op basis waarvan verschillende aanknopingspunten pro-actief zijn nagelopen van waaruit mogelijke pilots zijn ontstaan
Uitvoering en begeleiding van verschillende pilot projecten (zie overzicht)
Opstellen en uitvoeren van communicatie- en evaluatieplannen
Implementatie Canvas (i.s.m. centrale projectgroep Implementatie Canvas) – implementeren van de nieuwe universitaire digitale leeromgeving in de FGw (website)
Ontwikkeling Canvas sjablonen voor o.a. digitaal toetsen en Blended Learning
Fix Your Vowels (i.s.m. ICTS) – vooronderzoek naar de wenselijkheid van, mogelijkheden voor en kosten van het ontwikkelen van software waarmee studenten zelfstandig hun uitspraak in een vreemde taal kunnen trainen en feedback ontvangen op basis van automatisch gegenereerde visuele feedback
Vernieuwing website team ICTO – Volledige herziening website, uitgebreid en nieuwe vormgeving
Ontwikkeling database voor onderwijstools – Via website aanbieden van database met daarin onderwijstools, zoals apps en werkvormen, voor het hoger onderwijs, gemakkelijk doorzoekbaar
Ontwikkeling sjabloon voor practical evidence based research – Op basis van literatuur ontwikkelen van sjabloon met daarin criteria voor het doen van onderzoek en evaluaties binnen de onderwijspraktijk van de FGw
Ontwikkeling memo kennisclipstudio (i.s.m. AVC en UB) – De memo betreft het ontwikkelen van een studio voor het maken van kennisclips, gesitueerd in het PC Hoofthuis (de memo moet nog door de stuurgroep behandeld worden
Online cursus Canvas – Beginnerscursus voor docenten over het gebruik van Canvas
Workshop Canvas – Opzetten van een cursus onder begeleiding van het projectteam Canvas
Inloopspreekuren Canvas – Wekelijks inloopspreekuren voor docenten
ABC-Training Blended Learning – Training waarin docenten werken aan het (her)ontwerp van een cursus (gebaseerd op de ABC training van het UCL, i.s.m. CILT)
Presentaties Blended Learning bij stafvergaderingen – Verzorgen van een presentatie bij alle stafvergaderingen van de afdelingen binnen de FGw, gericht op het inzichtelijk maken voor docenten wat Blended Learning is, hoe we werken aan de uitvoering van de facultaire strategie en welke ondersteuning wij daarbij kunnen bieden
Themabijeenkomst Blended Learning – Feestelijke bijeenkomst waarin aandacht is besteed aan good practices op het gebied van Blended Learning, een keynote is gegeven over onderwijsinnovaties en discussie heeft plaatsgevonden over de misconcepties rondom het begrip Blended Learning
Themasessies SURF Onderwijsdagen – Twee sessies over Blended Learning verzorgd door het projectteam Blended Learning: één discussiesessie over misconcepties rondom Blended Learning en één presentatiesessie over de wijze waarop de FGw de strategie heeft geïmplementeerd
Workshop Blended Learning – Workshop voor BKO-docenten m.b.t. het inzetten van blended learning in hun onderwijs
SURF Onderwijsdagen
OEB Conferentie
ABC-Training UCL – Train de trainer bijeenkomst verzorgd door ontwikkelaars van de ABC-Training, gegeven door UCL
Inhoudelijke presentaties over onderwijsontwikkelingen – Tweewekelijkse presentaties door medewerker Team ICTO over trends en vernieuwingen in onderwijsland
Exceltraining
ICTO-Platform
Canvas Functional Change Advisory Board (FCAB)
TQIo’s overleg (Teaching Quality and Innovation-officers)
Community Video
Overleg met facultaire matchmaker kennisdeling
Klankbord videoworkshop (vanuit CILT)
Focusgroep FeedbackFruits (vanuit O&O ICTS)
Implementatie Canvas (i.s.m. centrale projectgroep Implementatie Canvas) – implementeren van de nieuwe universitaire digitale leeromgeving in de FGw (website)
Ontwikkeling Online Repository (i.s.m. UB) – ontwikkelen van een online repository t.b.v. het opslaan, bewaren, vinden en ontsluiten van onderwijscontent voor onderwijs in de moderne vreemde talen in het algemeen en voor de onderwijsonderdelen die ontwikkeld worden in het kader van het project Blended taalverwerving in het bijzonder
StudentResearch (i.s.m. ICTS) – ontwikkelen van een platform waarop studenten het aanbod kunnen bekijken van onderzoeksopdrachten waarbij zij actief betrokken kunnen zijn zodat studenten al vroeg in hun opleiding een beeld krijgen van de rijkdom van het onderzoek aan de UvA en de variëteit aan werkzaamheden die bij het uitvoeren van onderzoek komt kijken
Fix Your Vowels (i.s.m. ICTS) – vooronderzoek naar de wenselijkheid van, mogelijkheden voor en kosten van het ontwikkelen van software waarmee studenten zelfstandig hun uitspraak in een vreemde taal kunnen trainen en feedback ontvangen op basis van automatisch gegenereerde visuele feedback
Student Generated Content (i.s.m. docenten FGw / in het kader van UvA Grassroots) – uitvoeren van enkele pilots waarin docenten onderwijs ontwikkelen waarbij studenten zelf onderwijscontent creëren
MOOC Beter Schrijven (adviesrol t.b.v. INTT) – adviseren over keuze voor en hosting van een platform voor de MOOC Beter Schrijven en technische ondersteuning bij de ontwikkeling van de MOOC (website)
Formuleren Facultaire strategie Blended learning (i.s.m. onderwijsdirecteuren, FSR, facultaire werkgroep Blended learning) – coördinatie van het opstellen van een rapport over een facultaire strategie blended learning op verzoek van het Centre for Innovation in Learning and Teaching (CILT).
Trends in ICT en onderwijs – presentatie van trends op het gebied van ICT en onderwijs voor docenten van het Instituut voor Nederlands taalonderwijs en taaladvies (INTT)
Trends in ICT en onderwijs – presentatie van trends op het gebied van ICT en onderwijs voor docenten van Neerlandistiek
Gastcollege Masterlanguage – masterclass voor studenten van de Masterlanguagecursus Taalkunde in het onderwijs over trends in blended learning en ICT in het onderwijs
Informatiebijeenkomst voor (nieuwe) medewerkers – korte presentatie van Team ICTO en de ondersteuning die het team biedt aan docenten
TestVision Online – Informatiebijeenkomst voor docenten met digitale toetservaring over de implementatie van TestVision Online
The Politics of Open – bezoek met de UvA-brede werkgroep Open Content aan een conferentie georganiseerd door de Association for Learning Technology (ALT) in april 2017 op het gebied van het gebruik van open content in het onderwijs [conferentiewebsite]
Seminar Virtual reality in het onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk – bijwonen van bijeenkomst georganiseerd door SURF op het gebied van virtual en augmented reality [verslag]
SURF-bijeenkomst Inspiratiemiddag onderwijsinnovatie
SURF Onderwijsdagen
Educause 2017 – bezoek aan de conferentie Educause in Philadelphia
Connected Curriculum – Bezoek aan de conferentie georganiseerd door UCL over researchintensief onderwijs
ICTO-platform
Overleg contactpersonen digitaal toetsen
Blackboardbeheerdersoverleg
Expertisegroep Onderwijs (EGOw)
Centre for Innovation of Learning and Teaching (CILT) (namens onderwijsdirecteur)
Projectstuurgroep implementatie Canvas (namens CILT)
TQIo’s-overleg (Teaching Quality and Innovation-officers)
Toekomst Elektronische Leeromgeving (i.s.m. projectteam TEL) – inventarisatie van de wensen van docenten m.b.t. een nieuwe digitale leeromgeving [projectwebsite]
Innovatief digitaal toetsen FGw – onderzoek naar de mogelijkheden en voorwaarden voor innovatief digitaal toetsen
Vooronderzoek Leerlijnentool – onderzoek naar de wensen, mogelijkheden en succesvolle praktijken elders voor wat betreft de visualisatie van doorlopende leerlijnen door curricula heen
Blended taalverwerving (i.s.m. opleidingsdirecteur en docenten diverse talenopleidingen) – advies bij ontwikkelen van taalvaardigheidsmodules met gebruikmaking van bestaand en online didactisch materiaal in combinatie met (nieuwe vormen van) face-to-face-onderwijs om zo te komen tot de ontwikkeling van een blended onderwijsvorm specifiek gericht op het moderne vreemde talenonderwijs
Beter schrijven (i.s.m. UvA INTT/HvA dienst studentenzaken, gefinancierd door SURF) – advies en ondersteuning bij het ontwikkelen van een MOOC (Massive Open Online Course)
Website icto.humanities.uva.nl – ontwikkeling van een website voor docenten over nuttige toepassingen en valkuilen van de inzet van ICT voor het onderwijs
Themabijeenkomst Blended learning voor opleidingsdirecteuren (i.s.m. onderwijsbeleid) – discussiebijeenkomst over het nut en de wenselijkheid van blended learning voor FGw in de onderwijszaal van de toekomst
Workshops toptools (i.s.m. facultaire werkgroep Blended learning) – korte presentaties van docenten over ICTO-tools die waardevol zijn in het onderwijs en mini-workshops over de werking van deze tools
Informatiebijeenkomst voor (nieuwe) medewerkers – korte presentatie van de ondersteuning die Team ICTO docenten biedt
Posterpresenaties Onderwijsdag Docentenkamer – posterpresentaties over Team ICTO en Student Generated Content
Prince 2 – medewerkers van ICTO FGw hebben een verkorte training Projectmanagement volgens Prince 2 gedaan
BISL – een medewerker heeft een trainging BISL, een framework voor business informatiemanagement, gevolgd
Cursus Leidinggeven – twee medewerkers hebben de cursus Beginnend leidinggeven gevolgd
Cursus English for Support Staff – twee medewerkers hebben de cursus English for Support Staff gevolgd
SURF Onderwijsdagen – alle medewerkers hebben de SURF Onderwijsdagen 2016 bijgewoond
SURF-bijeenkomst Digitaal toetsen – een medewerker heeft een bijeenkomst van SURF over digitaal toetsen gevolgd
ICTO-platform
Overleg contactpersonen digitaal toetsen
Blackboardbeheerdersoverleg
Contactpersonenoverleg digitaal toetsen
Expertisegroep Onderwijs (EGOw)