Teaching & Learning Centre - FdR

Docentontwikkeling

Cursussen

Activerend lesgeven, een inclusieve leeromgeving, begeleiden van discussies; er zijn meerdere cursussen en workshops over uiteenlopende didactische thema’s die je als UvA-docent kan volgen.

Bekijk alle cursussen
Programma's

We bieden verschillende programma’s voor UvA-docenten om zich te blijven ontwikkelen als onderwijskundig professional. Van de BKO voor startende docenten tot leergangen voor ervaren docenten met verantwoordelijkheid voor gehele curricula.

Bekijk alle programma's
E-learnings

Ook online bieden wij genoeg leermiddelen aan voor UvA-docenten. Ontdek de verschillende algemene en faculteitsgebonden e-learnings en ontwikkel je individueel verder als docent!

Bekijk alle E-learnings
Advies & ondersteuning

Heb je een didactische of technische vraag rondom thema’s als onderwijsinnovatie, toetsing, activerend leren, (peer)feedback of blended learning? Mail ons dan om een afspraak in te plannen voor individuele ondersteuning of advies.

Contact TLC-FdR (direct via e-mail)
Nieuwe docenten

Het Teaching & Learning Center ondersteunt alle medewerkers op het gebied van didactiek, innovatie en professionele ontwikkeling – dus uiteraard ook alle  nieuwe docenten. Op deze pagina vind je informatie en artikelen die voor startende docenten interessant zijn.

startende docenten

Kennisdeling

Onderwijsthema’s

In onderstaande onderwijsthema’s vind je informatie en kennisdeling door UvA-academici gericht op didactiek.

Onderwijsinnovatie

Beurzen

Er zijn meerdere beurzen beschikbaar voor UvA-docenten om hun onderwijs verder te ontwikkelen

De Grassrootsbeurs

Themabeurs: FRIS-beurs

TLC Didactische vernieuwingsbeurs

Verantwoorde AI beurs

Bekijk onze Beurzen
Zichtbare leerlijnen

Met het Zichtbare Leerlijnen Programma kunnen opleidingen de opbouw en samenhang binnen een curriculum verbeteren en zichtbaar maken voor studenten, docenten of visitatiecommissies.

Bekijk het programma
Special Interest Groups (SIG’s)

Binnen de UvA bevorderen we kennisdeling, expertisevorming en community building met Special Interest Groups (SIG’s).

Bekijk de Special Interest Groups (SIG)
Toolkiezer

Met de Toolkiezer vind je de meest geschikte digitale tool voor je onderwijssituatie. Kies de onderwijssituatie die voor jou van toepassing is en ontdek welke tools je kan inzetten in je onderwijs.

Bekijk de toolkiezer
Co-creatieruimtes

Ben je als UvA-docent op zoek naar een inspirerende plek om samen aan onderwijs te werken? Een ruimte waar je creatief kunt denken, brainstormen en innovatieve onderwijsoplossingen kunt ontwikkelen? En wil je even ontsnappen aan je vertrouwde werkplek en faculteit?

Boek een co-creatieruimte bij TLC-Centraal!

Co-creatieruimtes

Onderzoek door TLC

Blended Onderwijs aan de UvA

Hoewel de UvA een campusuniversiteit is, kunnen vormen van digitaal onderwijs worden gecombineerd met face-to-face onderwijs. Dit zogenoemd blended onderwijs draagt bij aan een rijkere en innovatieve leeromgeving.

Blended onderwijs aan de UvA
Online onderwijs aan de UvA

Dit onderzoeksproject bestaat uit meerdere onderzoeken gericht op het verkrijgen van inzichten in (online) lesstrategieën, die effectief kunnen zijn voor verschillende soorten leerdoelen en doelgroepen.

Online onderwijs aan de UvA
Education Research Fellow Programma

Het programma heeft als doel docenten te stimuleren onderwijsonderzoek te doen als middel voor onderwijsinnovatie en professionele ontwikkeling van de docenten.

Education Research Fellows Programma

Over TLC FdR

Het Teaching en Learning Centre FdR ondersteunt en stimuleert onderwijsvernieuwing, docentprofessionalisering en kennisdeling. Zodoende streeft zij ernaar om het centrale punt te worden voor alles wat gerelateerd is aan onderwijsontwikkeling, -onderzoek en kwaliteit binnen de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, voor iedereen met een onderwijstaak binnen onze faculteit. Zij streeft naar een gemeenschap van docenten te creëren die elkaar inspireren en daarbij wordt ondersteund door het TLC.

Neem contact op met TLC-FdR
Advies op maat

Heb je een vraag of wil je advies rondom (online) didactiek, docentprofessionalisering, kennisdeling of toetsing?

We helpen je graag!

Plan direct een gesprek in
TLC netwerk

TLC-Fdr is onderdeel van een netwerk van UvA Teaching & Learning Centres. Het netwerk bestaat uit zeven facultaire teams en een centraal team binnen de Universiteit van Amsterdam.

Contactinformatie TLC Netwerk