Teaching & Learning Centre - EB

Teaching & Learning Centre EB

Het EB Teaching and Learning Centre (TLC-EB) is hét expertisecentrum voor docenten om ideeën en ervaringen uit te wisselen en kennis op te doen over didactiek, onderwijsontwikkeling en -innovatie.

Met jouw vakkennis en begeleiding help je studenten om kritische, onafhankelijke en compassievolle denkers te worden. Jij ontwikkelt onderwijs voor jouw studenten, zodat zij kennis en vaardigheden verwerven om zich voor te bereiden op de toekomst.

Ook jouw groei is daarbij belangrijk. Met onze cursussen, evenementen, tools en advies kun jij je professioneel verder ontwikkelen. Dit doe je samen met je collega’s en met ons.

Didactische cursussen en workshops

Praktische workshops, onderwijskwalificaties en coaching voor jouw professionele groei.

Bekijk alle opties
EB TLC
Walk-in hour

Kom gerust langs bij de TLC-EB Walk-in Hour als je als docent op zoek bent naar begeleiding op het gebied van lesgeven, beoordeling, didactiek, cursusontwerp of het gebruik van digitale hulpmiddelen. Het TLC-EB team staat elke maandag van 14.00 tot 15.00 uur in E11.06 klaar om je te helpen met alle vragen of uitdagingen.

Lunch Sessies

Wissel tijdens lunch met collega EB-docenten kennis, ideeën en ervaringen uit over actuele onderwijsthema’s.

Lunchsessies

Docentontwikkeling

Cursussen

Activerend lesgeven, een inclusieve leeromgeving, begeleiden van discussies; er zijn meerdere cursussen en workshops over uiteenlopende didactische thema’s die je als UvA-docent kan volgen.

Bekijk alle cursussen
Programma's

We bieden verschillende programma’s voor UvA-docenten om zich te blijven ontwikkelen als onderwijskundig professional. Van de BKO voor startende docenten tot leergangen voor ervaren docenten met verantwoordelijkheid voor gehele curricula.

Bekijk alle programma's
Support

Heb je ondersteuning nodig tijdens je vak of voor je onderwijs? Vraag dit per e-mail aan via TLC-EB@uva.nl. Heb je een technische vraag? Zoek dan contact met ICTO via mail of direct via Teams.

Vind hier ondersteuning

Kennisdeling

Onderwijsthema’s

In onderstaande onderwijsthema’s vind je informatie en kennisdeling door UvA-academici gericht op didactiek.

Onderwijsinnovatie

Onderwijsbeurzen

Er zijn meerdere beurzen beschikbaar voor UvA-docenten. Ga direct naar:

Zichtbare leerlijnen

Met het Zichtbare Leerlijnen Programma kunnen opleidingen de opbouw en samenhang binnen een curriculum verbeteren en zichtbaar maken voor studenten, docenten of visitatiecommissies.

Zichtbare Leerlijnen Programma
Special Interest Groups (SIG)

Het TLC-netwerk bevordert kennisdeling, expertisevorming en community buildidng mede midels Special Interest Groups (SIG’s). Hiermee bouwt TLC aan een netwerken gericht op gedeelde thema’s en interesses binnen het universitair onderwijs.

Special Interest Groups (SIG)
Toolkiezer

Met de Toolkiezer vind je de meest geschikte digitale tool voor je onderwijssituatie. Kies de onderwijssituatie die voor jou van toepassing is en ontdek welke tools je kan inzetten in je onderwijs.

Toolkiezer

Onderzoek door TLC

Onderzoeksprojecten
Blended Onderwijs aan de UvA

Hoewel de UvA een campusuniversiteit is, kunnen vormen van digitaal onderwijs worden gecombineerd met face-to-face onderwijs. Dit zogenoemd blended onderwijs draagt bij aan een rijkere en innovatieve leeromgeving.

Blended onderwijs aan de UvA
Online onderwijs aan de UvA

Dit onderzoeksproject bestaat uit meerdere onderzoeken gericht op het verkrijgen van inzichten in (online) lesstrategieën, die effectief kunnen zijn voor verschillende soorten leerdoelen en doelgroepen.

Online onderwijs aan de UvA
Education Research Fellow Programma

Het programma heeft als doel docenten te stimuleren onderwijsonderzoek te doen als middel voor onderwijsinnovatie en professionele ontwikkeling van de docenten.

Education Research Fellows Programma

Over TLC-EB

Bij TLC-EB heeft ieder een eigen focus. Bij grotere projecten zijn ook  TLC teams van andere faculteiten betrokken. Binnen het TLC-EB worden we ondersteund door het ICT Team van EB en een groep Student Assistenten.

Over TLC-EB
Direct contact

Neem contact met ons op via het algemene e-mailadres tlc-eb@UvA.nl of contact ICTO met specifiek technische vragen.

Heb je een vraag voor een ander ESC team? Neem dan een kijkje op de contactpagina van de docentenwijzer. Jouw collega’s van Economie and Bedrijfskunde staan voor je klaar.

Contact TLC-EB (direct via e-mail)
Over TLC

TLC-EB maakt deel uit van het netwerk van Teaching & Learning Centres van de UvA. Het netwerk bestaat uit zeven facultaire teams en een centraal team binnen de Universiteit van Amsterdam.

Samen ondersteunen de Teaching & Learning Centres UvA-docenten op het gebied van docentprofessionalisering, onderwijsinnovatie, kennisdeling en universitair onderwijsonderzoek.

Over het TLC-netwerk